24 Σεπ 2019

Μικροσενάρια για όλες τις τάξεις στην Εκπαίδευση.


Η αναγκαιότητα για τον προσδιορισμό των μ-σεναρίων


Τι είναι ένα μ-σενάριο

Τα μ-σενάρια αναφέρονται στην τάξη και αφορούν δηλαδή τους μαθητές.

Περιλαμβάνουν τον ελάχιστο αριθμό στοιχείων που απαιτούνται ώστε να γίνουν κατανοητά από τους εκπαιδευτικούς, η δομή τους και η διδακτική τους στόχευση και να είναι αναπαραγώγιμα (δηλαδή διαβάζοντας κάποιος ένα μ-σενάριο να μπορεί να το εφαρμόσει στην τάξη του, αν το επιθυμεί).

Δηλαδή, τα μ-σενάρια είναι πολύ λιγότερο φιλόδοξα στη στόχευσή τους και αποτελούν ένα μέσο απαραίτητο για τον συντονισμό και την ομογενοποίηση όλου αυτού του ποικίλου όγκου μαθημάτων, ειδικοτήτων κ.λ.π.

Έτσι, χρησιμοποιούνται τα μ-σενάρια τα οποία, κατά κάποιο τρόπο, αποτελούν την ελάχιστη περιγραφή μιας διδασκαλίας (διδασκαλίας μιας έννοιας, μιας μεθόδου, μιας τεχνικής).

Ένα μ-σενάριο περιλαμβάνει τα εξής μέρη:

1. Έναν τίτλο.

2. Γνωστικό αντικείμενο ή γνωστικά αντικείμενα και ιδιαίτερο κεφάλαιο ή έννοια ή τεχνική στα οποία αναφέρεται το μ-σενάριο.


3. Τάξη ή τάξεις στις οποίες απευθύνεται


4. Διδακτικοί στόχοι ή αναμενόμενα αποτελέσματα


5. Συνοπτική περιγραφή (η οποία πρέπει να περιλαμβάνει αναφορές στη χρήση και αιτιολόγηση τεκμηρίωση των ΤΠΕ στο συγκεκριμένο παράδειγμα, μ-σενάριο)


6. Φύλλα εργασίας


7. Πρόσθετα στοιχεία (αν υπάρχουν). Τα πρόσθετα στοιχεία – αν υπάρχουν – περιλαμβάνουν όλα εκείνα τα συστατικά τα οποία καθιστούν το μ-σενάριο ενδιαφέρον π.χ  (διδασκαλία σε πραγματικό χρόνο μέσω whiteboard).

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του με κόσμιο τρόπο. Διατηρούμε όμως την υποχρέωση να μην δημοσιεύουμε καταχρηστικά σχόλια.