Η αναγκαιότητα για τον προσδιορισμό των μ-σεναρίων
Τι είναι ένα μ-σενάριο
Τα μ-σενάρια αναφέρονται στην τάξη και αφορούν δηλαδή τους μαθητές.
Περιλαμβάνουν τον ελάχιστο αριθμό στοιχείων που απαιτούνται ώστε να γίνουν κατανοητά από τους εκπαιδευτικούς, η δομή τους και η διδακτική τους στόχευση και να είναι αναπαραγώγιμα (δηλαδή διαβάζοντας κάποιος ένα μ-σενάριο να μπορεί να το εφαρμόσει στην τάξη του, αν το επιθυμεί).
Δηλαδή, τα μ-σενάρια είναι πολύ λιγότερο φιλόδοξα στη στόχευσή τους και αποτελούν ένα μέσο απαραίτητο για τον συντονισμό και την ομογενοποίηση όλου αυτού του ποικίλου όγκου μαθημάτων, ειδικοτήτων κ.λ.π.
Έτσι, χρησιμοποιούνται τα μ-σενάρια τα οποία, κατά κάποιο τρόπο, αποτελούν την ελάχιστη περιγραφή μιας διδασκαλίας (διδασκαλίας μιας έννοιας, μιας μεθόδου, μιας τεχνικής).
Ένα μ-σενάριο περιλαμβάνει τα εξής μέρη:
1. Έναν τίτλο.
2. Γνωστικό αντικείμενο ή γνωστικά αντικείμενα και ιδιαίτερο κεφάλαιο ή έννοια ή τεχνική στα οποία αναφέρεται το μ-σενάριο.
3. Τάξη ή τάξεις στις οποίες απευθύνεται
4. Διδακτικοί στόχοι ή αναμενόμενα αποτελέσματα
5. Συνοπτική περιγραφή (η οποία πρέπει να περιλαμβάνει αναφορές στη χρήση και αιτιολόγηση τεκμηρίωση των ΤΠΕ στο συγκεκριμένο παράδειγμα, μ-σενάριο)
6. Φύλλα εργασίας
7. Πρόσθετα στοιχεία (αν υπάρχουν). Τα πρόσθετα στοιχεία – αν υπάρχουν – περιλαμβάνουν όλα εκείνα τα συστατικά τα οποία καθιστούν το μ-σενάριο ενδιαφέρον π.χ (διδασκαλία σε πραγματικό χρόνο μέσω whiteboard).
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του με κόσμιο τρόπο. Διατηρούμε όμως την υποχρέωση να μην δημοσιεύουμε καταχρηστικά σχόλια.